Mesto podľa jej slov intenzívne pracuje na navrhovaní nových parkovacích
zón a tvorbe parkovacích miest na celom území mesta. "V minulom roku
odbor dopravy Mestského úradu v Prešove vypracoval podrobnú štúdiu,
ktorá poukázala na potrebu a možnosti ich budovania. Okrem iného sa
pracuje aj na rozširovaní parkovacích zón vo vnútroblokoch, samozrejme, s
prihliadaním na účelné a efektívne zachovanie zelene," priblížila
Rácová.
Zvýšenie parkovacích miest v kritických lokalitách sa podľa jej slov
priebežne rieši aj opatreniami, ako je napríklad zokruhovanie či
zjednosmernenie jednotlivých komunikácií.
"Vo všetkých lokalitách, kde je využívané parkovanie na chodníkoch,
dôjde k vyznačeniu parkovacích miest s prihliadnutím na zákonné možnosti
tak, aby o ne obyvatelia neprišli. Tieto miesta však budú musieť spĺňať
šírkové, smerové a technické parametre. Z finančných a kapacitných
dôvodov však nie je v súčasnosti možné v plnej miere nahradiť všetky
parkovacie miesta, ktoré sa nachádzajú na chodníkoch," povedala Rácová.
Mesto podľa nej aktívne koordinuje prípravu jednotlivých opatrení tak,
aby tieto zmeny zvládli vyriešiť plynulo, bez zbytočných komplikácií a
nevznikli žiadne krízové situácie.
Na základe novely zákona o cestnej premávke už nebude možné od 1.
októbra parkovať na chodníku mimo vyznačeného miesta, a to ani v
prípade, ak na ňom zostane priestor 1,5 metra pre chodcov.